Pozycjonowanie SEO

Jeśli Twój klient czegoś szuka w Internecie, najpewniej używa do tego wyszukiwarki Google.

Skąd to wiadomo? Po prostu to narzędzie internauci wykorzystują najchętniej – udział Google w rynku wyszukiwarek w Polsce wynosi już 97%

SEO wspiera przedsiębiorców w zaprezentowaniu ich stron www jak najwyżej w wynikach organicznych wyszukiwarki. Wszystko po to, by klienci łatwo znaleźli Twoją ofertę po wpisaniu określonego zapytania (słowa kluczowego). To jakie, prace są realizowane w ramach SEO, zależy od specyfiki strony oraz umówionego zakresu współpracy. Co do zasady, strategiczne aspekty SEO to:

  • Optymalizacja – dostosowanie strony zarówno do mechanizmów wyszukiwania, jak i preferencji internautów, w tym:
    – optymalizacja kodu – poprzez m.in. uporządkowanie struktury wewnętrznej serwisu, usunięcie istotnych błędów w kodzie;
    – optymalizacja treści strony pod kątem promowanych wyrażeń kluczowych;
  • Link Building – promowanie witryny na zewnętrznych serwisach poprzez linkowanie, np. z katalogów stron;
  • Content Marketing – tworzenie dodatkowych, unikalnych i merytorycznych materiałów o firmie, marce czy poszukiwanych przez użytkowników produktach, z uwzględnieniem zasad SEO Copywritingu.

Czy wiesz, że…

  • „Obecnie algorytmy Google biorą pod uwagę ponad 200 niepowtarzalnych wskaźników (czy też „wskazówek”), dzięki którym można odgadnąć, czego tak naprawdę szukasz”
  • 79% polskich użytkowników korzysta z Internetu codziennie lub prawie codziennie – to miliony potencjalnych odbiorców
  • Witryny Grupy Google są najpopularniejsze wśród użytkowników – korzysta z nich ponad 95% internautów – czyli ponad 23 mln osób w Polsce
  • Wg badań – reklamy w wyszukiwarce na każdą sprzedaż online generują 2,6 sprzedaży w sklepach tradycyjnych, a każdy zainwestowany w wyszukiwarkę funt generuje 2,32 funta przychodu
  • Organiczne wyniki wyszukiwania generują 24% zakupów przez Internet
  • 53% internautów kupiło produkt / usługę przez Internet w ciągu ostatnich 30 dni

Weź pod uwagę:

  • SEO to nie jednorazowe działanie, lecz proces. Osiągnięcie wysokiej pozycji strony wymaga zaangażowania różnych specjalistów, czasu i systematyczności.
  • SEO to dziedzina rozwijająca się w imponującym tempie. Google regularnie aktualizuje swoje algorytmy (nawet kilka tysięcy razy w ciągu roku (3)) – tak, by stawały sie coraz bardziej dokładne.
  • Chodzi o to, by wyszukiwarka zwracała te wyniki, na jakich zależy internautom.
  • Google w roku 2006 (na przykład) i Google dekadę później to inne środowiska. Wyszukiwarka zmieniła się wizualnie, więcej kryteriów jest branych pod uwagę przy ustalaniu rankingu stron.
  • Pozycjonowanie wymaga dużej wiedzy i jeszcze większej elastyczności. Metody skuteczne wczoraj dziś po prostu mogą okazać się niewystarczające.
  • Skuteczność pozycjonowania zależy zatem m. in. od:
    – nakładów – i w dużej mierze chodzi tu o czas
    – potencjału promowanej strony – w tym jej zawartości, historii etc.
    – kwalifikacji zespołu SEO – bo SEO to gra drużynowa.